Murat Yalçın Kapak

Yayınevinin tanıtım metninden:

Murat Yalçın Dayı Parçası’nda anlatıcının gözünden ölüme yazgılı dayısının hastanedeki, evindeki tedavi sürecini, cenazesinin ardından da sevenleri ve yakınları tarafından hatırlanışını, hatta hayatının yeniden kurgulanışını gözler önüne seriyor. Ancak derinden derine sergilediği mizahi yaklaşım sayesinde, yaşam sevgisini yeniden kazanmak için hastalık, yaşlılık, ölüm, yas gibi olgularla bir nevi dost olmayı seçmemiz gerektiğini usulünce fısıldıyor.

Belki biraz incinmiş, biraz kırılmış, biraz bitkin, belki biraz yılgın da ama yaşama dönük, direnmeye istekli. Benzi sararmış ama hastalıktan, düşkünlükten yana durmuyor gövdesi.

Aczini vakarına gizlemiş akıbetini bekliyor.

Geçecek mi, yaraları onacak mı? O güzelim hırgürlü, söz dinlemez günlerine esenlikle dönecek mi?

“Dayı Parçası” başlığı bir yerde aslan parçası deyişini anıştırıyor bir yerde de tam tersini, zayıflığı hatta parçalanmışlığı… Romanın anlatıcısı, gençliğinde sol görüşlü bir adam olan çok sevdiği dayısının giderek milliyetçi-mukaddesatçı kesilişini, uzun süren hastalık dönemindeyse kendini büsbütün öbür dünyaya adamışlığını anlatıyor.

Murat Yalçın Fotoğraf

MURAT YALÇIN, 1970’te İstanbul’da doğdu. İÜEF Psikoloji Bölümünü bitirdi. Yayıncılık mesleğine 1990’da başladı, 2000 yılından bu yana kitap-lık dergisini yönetiyor. MSGSÜ Fen-Edebiyat Fakültesi’nde Editörlük, Çağdaş Türk Hikâyesi dersleri verdi. İlk öykü kitabı Aşkımumya’nın (1995) ardından Hafif Metro Günleri (1998) adlı anlatısını, daha sonra İma Kılavuzu (2003), Şen Saat (2006), Kesik Hava (2009, TYB Yılın Hikâye Kitabı), Karga Zarif (2012), Pera Mera (2017, Yunus Nadi Öykü Ödülü) adlı öykü kitaplarını yayımladı. İçimde Oğuz Atay ile Orhan Gencebay İkizi Yaşıyor: Editöre-postalar (2013) ile Kontrol Kalemi: Hay 1000 Post-it (2015) yazınsal düşüncelerini içeriyor.